Protocol heropening park DINSDAG 12 mei

10 mei 2020

Ons tennispark mag weer geopend worden vanaf 12 mei, lees hieronder aan welke regels en voorwaarden dit gaat gebeuren:

Protocol tennis voor iedereen vanaf DINSDAG 12 mei
Vanaf 11 mei mag er, onder strikte voorwaarden, door iedereen weer getennist worden!!! Regels hiervoor zijn opgesteld door de KNLTB, NOC/NSF en voorgelegd ter goedkeuring aan het RIVM. Onze vereniging opent het park, i.v.m. voorbereidingen, de poorten op dinsdag 12 mei!!!!!

Veiligheid- en hygiëneregels en aanvullende richtlijnen
- Blijf thuis bij de volgende symptomen: neusverkouden, niezen, keelpijn, hoesten, benauwdheid of koorts
- Blijf ook thuis als iemand in je gezin die klachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer gaan sporten
- Blijf thuis als iemand in je gezin positief getest is op het coronavirus. Omdat je tot 14 dagen na contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je tot 14 dagen na het laatste contact thuis blijven
- Tennissers moeten 1,5 meter afstand houden tot anderen. Bij tennissers t/m 12 jaar is deze beperking niet van toepassing
- Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes
- Was voor het tennissen je handen thuis met water en zeep en ga thuis, voor je naar het park gaat, naar het toilet
- Ga niet samen op een bankje zitten
- Na afloop van het tennissen moet je je handen desinfecteren. Spullen hiervoor zijn beschikbaar
- Schud geen handen en geef geen high fives
- Kom pas zeer kort voor het tennissen naar het park en verlaat het park direct na het tennissen. Dus niet even “blijven hangen” voor de gezelligheid. Het terras blijft gesloten
- Neem je eigen gevulde bidon mee, want het clubgebouw, dus ook kleedkamers en toiletten, blijft gesloten
- Wissel van baanhelft met de klok mee

Deze specifiek genoemde regels zijn een onderdeel van alle protocollen opgemaakt door KNLTB, NOC/NSF, VSG en goedgekeurd door VWS en het RIVM. Tennisvereniging RCW zal al deze protocollen nauwlettend volgen om de veiligheid en gezondheid van alle sporters te kunnen waarborgen. Alle protocollen, aanvullende richtlijnen en meest gestelde vragen kun je vinden op de website van de KNLTB, www.knltb.nl

Aanvullende richtlijnen
- Voor de jeugd tot en met 12 jaar is er bij vrij tennis geen maximum aan het  aantal spelers per baan en hoeft geen rekening te worden gehouden met de 1,5 meter maatregel. Vrij tennis is alleen toegestaan tijdens de uren dat de trainer (toezichthouder) les geeft! Dit i.v.m. de verplichting van toezicht
- Voor de jeugd van 13 t/m 18 jaar is er een maximum van 4 spelers per baan en moet ook rekening worden gehouden met de 1,5 meter maatregel. Ook hier geldt dat alleen vrij getennist mag worden tijdens de uren dat de trainer (toezichthouder) lesgeeft i.v.m. de verplichting van toezicht
- Er wordt les gegeven op dinsdag van 16.00 tot 20.30 uur, op woensdag van 13.00 tot 18.30 uur, op donderdag van 16.00 tot 19.30 uur en op vrijdag van 13.00 tot 19.00 uur.
- Volwassenen mogen spelen zonder toezichthouder en maximaal met 2 spelers per baan. Het is in principe toegestaan dat tennissers uit 1 gezin en wonende op hetzelfde adres, wel mogen dubbelen.
- Zowel voor het dubbel- als het enkelspel hanteren wij tijdelijk 45 minuten speeltijd
- Er moet vanaf dinsdag vanuit thuis via de knltb club app digitaal worden afgehangen. Je kunt inloggen met de gegevens die je gebruikt voor het plannen van je bardienst.
- Baan reserveren: open de knltb club app, druk op baan reserveren, kies de gewenste tijd, druk op speler toevoegen, voeg je medespeler toe, druk op reserveren en je reservering is gemaakt. Verkeerd? Druk op jouw tijd en kies “bekijk details”. Hier kun je de reservering annuleren
- Er kan maximaal 2 x per dag worden gereserveerd met een tussentijd van 4 uur en maximaal 2 dagen vooraf
- Als je toch niet kunt spelen op de gereserveerde tijd of ineens geen zin hebt om te tennissen, vergeet dan niet om je tijd te annuleren zodat anderen daarvan gebruik kunnen maken
- Wij zijn nog bezig met de instellingen voor het digitaal afhangen. In de loop van maandag middag wordt het digitaal afhangen opengesteld
- De telbordjes mogen niet gebruikt worden
- Vergeet niet na afloop de baan te vegen
- Wij verzoeken degenen die overdag kunnen tennissen dat ook te doen. Hierdoor maak je in de avond ruimte voor degenen die niet in de gelegenheid zijn om overdag te tennissen
- Nogmaals; zonder reservering mag je niet op het park aanwezig zijn!

Mocht je vragen hebben dan kun je die stellen aan onze tennisleraar Peter van de Hout die tevens de coronacoördinator van RWC is of via mail aan de leden van het DB. Volg ook altijd zijn/hun aanwijzingen op!