Coronamaatregelen 14-12-2020

14 december 2020

BERICHT M.B.T. DUBBELSPEL BIJ TENNIS

Het kabinet heeft maandag 14 december, strenge maatregelen afgekondigd in de strijd tegen het corona virus. Op de persconferentie van maandagvond 14 december, heeft het kabinet de 2e lockdown bekend gemaakt. Vanaf dinsdag 15 december mogen we gedurende 5 weken buiten met maar 2 personen samen komen.

Voor buitensporten en dus ook voor tennis zijn, met ingang van dinsdag 15 december 2020 tot 19 januari 2021, de volgende maatregelen van toepassing:

Volwassenen vanaf 18 jaar mogen tennissen met maximaal 2 personen. Zij houden onderling 1,5 meter afstand en er mogen meer groepjes naast elkaar spelen als:

1. De groepjes minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar houden

2. Er een duidelijke afbakening is van de verschillende groepjes (andere baan)

3. De groepjes niet gaan mengen

Dus vanaf dinsdag 15 december mag er NIET meer gedubbeld worden!!

Uiteraard blijven de overige aangekondigde maatregelen van toepassing.

1. 1. Blijf alle eerder bekend gemaakte hygiëne regels volgen en houdt altijd 1,5 meter afstand.
  2. Publiek is niet toegestaan. Ouders mogen de kinderen tot aan de poort brengen.
  3. Het paviljoen is volledig gesloten.
  4. Het blijft mogelijk om vrij te tennissen, mits 1,5 meter afstand in acht wordt genomen. De maximale groepsgrootte is 2 personen. Groepslessen voor volwassenen is niet toegestaan.
  5. Georganiseerde wedstrijden voor volwassenen vanaf 18 jaar zijn niet toegestaan. Dus geen interne wedstrijden, tossochtenden/avonden en laddercompetitie. Een onderling partijtje spelen (2 personen) kan wel. Dit houdt in dat er vooraf een baan wordt gereserveerd en na het spelen direct het park wordt verlaten. Neem je verantwoordelijkheid en zoek de grenzen niet op.
  6. Bardiensten zijn niet vervallen maar worden eventueel later ingepland.
  7. Thuis afhangen via de KNLTB app.
  8. Kinderen en jongeren tot en met 17 jaar hoeven tijdens het sporten onderling geen 1,5 meter afstand te houden en mogen in groepsverband spelen en trainen. Er mogen geen wedstrijden worden gespeeld en kinderen met klachten blijven thuis. Kinderen vanaf 13 jaar mogen na het sporten niet bij elkaar komen met meer dan 2 personen. Voor jongere kinderen geldt deze beperking niet.

Helaas zijn deze maatregelen hard nodig want veiligheid en gezondheid staan voorop!