Club Info

Geschiedenis
RCW Waalwijk is opgericht op 9 februari 1983. Indertijd werd er getennist op de buitenbanen bij Racket Sport aan de Bachlaan. In 1986 heeft de gemeente de mogelijkheid gegeven om onze eigen banen aan te leggen aan de Coubertinlaan (de huidige locatie) te Waalwijk. Na het eerste jaar op deze nieuwe plaats was het ledental gestegen naar bijna 500, de aanmeldingen bleven echter binnenkomen en dus werd er besloten om ons maximaal ledental vast te stellen op 500 exclusief eventuele rustende leden. Later is er een extra baan bijgekomen waardoor het aantal is bijgesteld naar gemiddeld 572 per jaar (exclusief rustende leden). De verhouding tussen senioren en junioren is ongeveer 7 senioren op 1 junior, afhankelijk van de jaarlijkse doorstroom zijn hier uiteraard afwijkingen in mogelijk.

Het tennispark en het paviljoen
Het tennispark bestaat uit 7 smashcourtbanen, allen in eigendom van de vereniging. Daarnaast bezit de vereniging een minitennisveld en een tennismuur. De banen zijn allen verlicht waardoor ook in de avond gebruik gemaakt kan worden van alle banen. De vereniging heeft ook een pas gemoderniseerd eigen paviljoen met vrij uitzicht op de banen, dat vrijwel elke dag geopend is. De openingstijden zijn afhankelijk van activiteiten en de periode van het jaar.

Het adres van het paviljoen is
Coubertinlaan 18,
5143 AB  Waalwijk
Tel: 0416 – 33 93 79

Openingstijden Clubhuis voorjaar/zomer 2018 Banen
Dag
Dagdeel Dagdeel Dagdeel Dagdeel
9.30 – 11.30 14.00 – 16.00 19.00 – 24.00 9.00 – 23.00
Maandag Open Open Open 9.00 – 23.00
Dinsdag Gesloten* Gesloten* Open 9.00 – 23.00
Woensdag Open Open Open 9.00 – 23.00
Donderdag Gesloten* Gesloten* Open 9.00 – 23.00
Vrijdag Gesloten* Gesloten* Gesloten* 9.00 – 23.00
Zaterdag 9.00 – 14.00 Gesloten* Gesloten* 9.00 – 23.00
Zondag 9.00 – 14.00 Gesloten Gesloten* 9.00 – 23.00
* Tijdens competitie, toernooien, evenementen en vrijdagavondmix open.